مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت : مؤثرترین راهکار برای انتقال فرهنگ وقف استفاده از ابزار هنر است.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس وقف در همدان با بیان اینکه باید به‌وسیله هنر که در همه ابعاد زندگی وجود دارد فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنیم، بیان داشت: از طریق هنر می‌توان فرهنگ وقف را انتقال داد.
 
وی بابیان اینکه مفهوم وقف یک مفهوم غریب، مهجور و مظلوم است و عکاسان کمک کردند تا از مهجور بودن وقف در جامعه کاسته شود، گفت: ماندگاری فرهنگ وقف در جامعه علاوه بر روش‌های سنتی نیازمند روش‌های امروزی است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بابیان اینکه بیش از 700 نیت واقف در کشور وجود دارد، عنوان کرد: دوربین عکاسان می‌تواند هر یک از این نیت‌ها را به تصویر بکشد.
 
حجت‌الاسلام کاروند بابیان اینکه برخی مفاهیم ازجمله وقف در جامعه ظاهر ناآشنایی دارد، افزود: هنریکی از راه‌های مهم و تأثیرگذار ماندگاری است و باید از آن در وقف نیز استفاده شود.
 
وی بابیان اینکه برای نخستین بار جشنواره عکس وقف در استان همدان برگزار شد، بیان کرد: برگزاری این جشنواره باهمت و حمایت معاونت فرهنگی اوقاف توفیق و فتح بابی برای کارهای فرهنگی است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بابیان اینکه ۲۵ استان در این جشنواره شرکت و ۱۳۶۶ اثر به این جشنواره ارسال‌شده بود، بیان کرد:از این تعداد ۳۶ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در مرحله نهایی نیز سه اثر به‌عنوان اثر برتر برگزیده شد.
 
حجت الاسلام کاروند بابیان اینکه باید تلاش کنیم اهمیت وقف در جامعه روشن شود، ادامه داد: روشن شدن اهمیت وقف برکات زیادی در جامعه به دنبال خواهد داشت.
 
وی بابیان اینکه اگر توفیقی در برگزاری این جشنواره به وجود آمد آن را مدیون تلاش‌های افرادی هستیم که در استان برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند، گفت: امیدواریم در سال آینده نیز میزبان جشنواره فیلم کوتاه با موضوع وقف باشیم.
/2759/